X
تبلیغات
تحقیق و پایان نامه

تحقیق و پایان نامه

پایان نامه ارشد

یستم مدیریت ارتباط با مشتری

2سیستم مدیریت ارتباط با مشتری و جایگاه آن در ساختار تشکیلاتی شرکتهای بیمه کشور

crm در حقیقت راهبردی است برای جمع آوری نیازها و رفتارهای تجاری مشتریان تا به ایجاد روابطی قوی تر با آنها منجر شود و در نهایت رابطه قوی با مشتریان مهم ترین رمز موفقیت هر کسب و کار است. تکنولوژی های بسیاری در قالب مدیریت ارتباط با مشتری ارائه شده اند اما داشتن تصویری از crm  به عنوان مجموعه ای از تکنولوژی نیز نادرست است .  به عنوان روشی بهتر برای درک crm، میتوان آنرا مانند فرآیندی دانست که به ما کمک می کند تا اطلاعات مختلفی از مشتریان، فروش، اثربخشی فعالیت های بازاریابی، سرعت عمل در پاسخگویی به مشتریان و نیز تمایلات بازار را به شکل یکجا جمع آوری کنیم. ایده اصلی crm کمک به بنگاه ها برای استفاده از تکنولوژی و منابع انسانی در بدست آوردن دیدی بهتر نسبت به رفتارهای تجاری و ارزشی است که هر مشتری برای سازمان ایجاد می کند. درصورتیکه یک سیستمcrm  بتواند مطابق با ایده بالا عمل کند سازمان می تواند ضمن ارائه خدمات بهتر به مشتریان، بازدهی و اثربخشی مراکز تلفنی تماس با مشتری را افزایش داده، کارمندان فروش را در عقد سریع تر قراردادهای فروش یاری دهد، فرآیندهای فروش و بازاریابی را تسهیل کند، مشتریان جدیدی برای خود پیدا کند و درنهایت گردش مالی مشتریان خود را افزایش دهد. مدیریت ارتباط با مشتری درواقع فلسفه، راهبرد و فناوری های مرتبط با شناسایی، جذب وگسترش مشتری است. شرکت های بیمه بدون وجود مشتری بی معنی بوده و محلی از اعراب ندارند؛ بیمه سه نوع مشتری دارد: اول مشتریانی که منابع در اختیار بیمه می گذارند؛ مانند بیمه گذاران عمر و سرمایه گذاری، دوم مشتریانی که از منابع استفاده می کنند؛ مانند زیان دیدگان رشته های مختلف بیمه ای و سوم برخی دیگر که هم منابع به بیمه می دهند و هم از منابع بیمه استفاده می کنند و قطعاً برای توسعه صنعت بیمه و بیمه گری بحث crm امري بدیهی است. برای جلوگیری از رویگردانی مشتری موضوع crm شدت مورد توجه است و در کنار آن نیز بحث کشف دانش و داده کاوی مطرح بوده که اینها لازم و ملزوم یکدیگر است. برخی تنها فکر می کنند مدیریت ارتباط با مشتری را تنها با خرید یک نرم افزار، پیاده سازی کرده اند یا با ایجاد ارتباط اینترنتی، اس.ام.اس، تلفنی، فکسی و یا ایمیلی وجمع آوری اطلاعات آنها می توانند مزایایی که برای crm  برآورده می شود را در سازمان خود به دست آورند، همانند آنچه برخی بیمه های کشورمان به دنبال آن هستند، اما برای آنکه یک سیستم  crmعملاً اثربخش باشد، سازمان باید تصمیم گرفته باشد که به دنبال کدام یک از اطلاعات مشتری است و نیز از جمع آوری این اطلاعات چه چیزی را دنبال می کند؛ به عنوان مثال بسیاری از شرکت های بیمه شرایط زندگی مشتریان خود را به دقت پیگیری می کنند تا بتوانند خدمات بیمه ای مناسبی را در مواقع مناسبی به آنها ارائه کنند تا به نیازهای آنها به بهترین شکل پاسخ داده باشند. در گام بعدی سازمان باید به منابع مختلفی که از طریق آنها اطلاعات مشتریان وارد سازمان می شود ،توجه داشته باشد و مشخص کند که درحال حاضر این داده ها در کجا و به چه شکل ذخیره شده و چگونه مورد استفاده قرار می گیرد؛ به عنوان مثال یک سازمان ممکن است از راه های بسیار متعددی با مشتریان خود تعامل داشته باشد مانند نامه نگاری، وب سایت، انبارهای فیزیکی، مراکز تلفنی ارتباط با مشتری، تیم های سیار فروش، بازاریابی و تبلیغات. سیستم های بسیار مطمئن قادرند این نقاط را به یکدیگر متصل کننداطلاعات جمع آوری شده بین سیستم های عملیاتی)مانند فروش و انبار( و سیستم های  تحلیل کننده اطلاعات ، رد و بدل شده و می توانند قالب های موجود در آنها را استخراج و مرتب کنندتحلیلگران سازمان سپس از طریق همین اطلاعات مي توانند تصویر جامعی را از هر مشتری و حوزه هایی که به خدمات مختلف بیمه ای نیاز دارند، ايجاد كنند؛ برای بیمه کاملاً مقرون به صرفه است که با چنین شخصی به محض تماس به بهترین وجه رفتار کند.

به نظرمی رسد اگر صنعت بیمه کشور خواهان ایجاد وفاداری در مشتریان است باید وظیفه حفظ مشتری را به منزله مهم ترین وظیفه خود درنظرگیرد. متولیان صنعت بیمه باید مشتریان خود را دارائی های ارزشمند بدانند و از کلیه خرده سیستمهای خود بخواهند که تمام تلاش خود را برای جذب و نگهداری و وفاداری مشتریان بکار برند و حتی پا فراتر گذاشته و مشعوف کردن آنها را هدف خود قرار دهندچون احتمال تکرار و تمجید از نوع خدمت توسط مشتری راضی و وفادار به مراتب بیشتر است، لذا عاقلانه است که شرکت های بیمه به طورمنظم وفاداری مشتریان خود را مورد سنجش و ارزیابی قرار دهند(عباداله زاده بهرام، 1392).


متن کامل در :

رشته: مدیریت بازرگانی گرایش مدیریت تحول :پایان نامه تاثیر مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی بر انتخاب استراتژی بازاریابی در صنعت بیمه ایران


موضوع :
برچسب ها : ,

+ نوشته شده در 1397/6/24ساعت 1:11 توسط رسول | تعداد بازديد :4

عناوين مطالب پربازدید
یستم مدیریت ارتباط با مشتری
 
دیانا چت سیستم وبلاگدهی ماسیس چت | شما چت | شلوغ چت | ققنوس چت اهواز چت | خوزستان چت | قشم چت اهواز چت | خوزستان چت | اهوازی چت طراحی چت روم